Nyhedsbrev
Kundebetjening

Kundebetjening

 

På apoteket kan alle komme direkte ind fra gaden og få råd og vejledning af en farmaceut eller en farmakonom – uden tidsbestilling.

Som en naturlig del af kundebetjeningen er kunden og apoteksmedarbejderen i dialog. Det sikrer at:

  • Der er korrekt sammenhæng mellem kunde og recept
  • Den rigtige medicin vælges
  • Dosering og mængde er korrekt

Herudover afdækker apotekets medarbejder ved alle ekspeditioner, om kunden ved:

  • Hvordan medicinen virker
  • Hvornår og hvordan den mest hensigtsmæssigt indtages
  • Hvilke særlige forholdsregler der evt. er i relation til mad, alkohol, bilkørsel og samtidig brug af anden medicin
  • Hvordan medicinen skal håndteres teknisk

Desuden kan der være behov for eller ønske om yderligere rådgivning. Det kan dreje sig om:

  • Større indblik i virkning af medicin
  • Overblik over det samlede medicinforbrug
  • Ideer til omlægning af livsstil (rygestop, kostændring og ændrede motionsvaner)
  • Sundhedsmålinger og rådgivning på baggrund af disse.
  • Instruktion i selvmåling og brug af dagbog (blodtryk, blodsukker, peak-flow, hovedpine)

En del rådgivning kan finde sted ved ekspeditionen, men drejer det sig om målinger eller større samtaler, skal der bestilles tid hos apotekets ressourcepersoner.

Se vores tilbud under menupunkterne sundhed eller service.

Kvalitetsniveau

For at forbedre apotekets serviceniveau vurderer vi konstant kvaliteten af vores indsats. Vi benytter os f.eks. af ventetidsmålinger, kundetilfredshedsundersøgelser og måling på sortiment.

Dine oplysninger