TQM

TQM

Morter

Albertslund Apotek har siden 1995 opbygget og udviklet en TQM-kultur (Total Quality Management) med det formål at levere totalkvalitet til vore kunder.

Ved at sætte fokus på ledelse, kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere, målinger og tilfredsreaktioner får kvalitetsprocessen liv, sjæl og dynamik.

Der arbejdes konstant med kvalitet som styringsmetode for indsatsområder, korrigerende handlinger, løbende forbedringer, interne og eksterne audits. Kvalitetsniveauet er for alle områder dokumenteret i apotekets papirløse kvalitetssystem, og apotekets processer er genstand for audit af kvalitetsmedarbejd ere fra andre apoteker.

Vores TQM- struktur er en fleksibel team-organisation, baseret på, at alle er engagerede, bidrager og tager ansvar, dels i et basis-team og dels som medlem af et til flere ressource-teams. Disse har ansvar for udvikling og udøvelse af faglige aktiviteter i relation til et kundesegment (Diabetikere, astmatikere, gigtpatienter o.s.v.).

Apotekets ledelse gennemføres af et leder-team, bestående af 6 personer, der i dagligdagen fungerer som coaches for apotekets øvrige teams og medarbejdere.